Youtube logo
Menu
slider


En god forretning
Uffe Folkmann er en travl herre. Han arbejder omkring 16 timer i døgnet i sin virksomhed Go Segway, og selv om det kan lyde umenneskelig hårdt, betaler det sig; På blot to år har Uffe Folkmann banket firmaet op fra nul til en regulær millionforretning.

Det stod ellers ikke skrevet i stjernerne, at Uffe Folkmann skulle være indehaver af et segway-firma. Han havde en glimrende karriere i musikbranchen, men da muligheden for at overtage segway-firmaet opstod, kunne han ikke sige nej.

Succes og benhårdt arbejde
- Det går sk*degodt. Lad mig bare sige det sådan. Det kan godt være, at den generelle holdning er, at der er krise her i landet. Men det er ikke noget, vi mærker noget til, siger Uffe Folkmann. Ikke uden stolthed i stemmen, men han har også noget at være stolt af.

Da Uffe Folkmann startede Go Segway for to år siden, havde han 12 segways i stald. I skrivende stund har han 50 – og går i overvejelser om at anskaffe sig flere.

- Jeg tror faktisk godt, at markedet ville kunne bære det. Vi er fuldt bookede syv dage om ugen, som det er nu, og dagligt afviser vi 50-100 mennesker. Jeg vil dog ikke udfordre skæbnen og købe stort ind af segways lige nu – man ved aldrig, om lykken lige pludselig vender, så jeg holder mig foreløbigt til det antal køretøjer, vi har.

Succesen Go Segway er dog ikke kommet af det rene ingenting. Der knokles, og arbejdsmoralen er tårnhøj, men Uffe Folkmann klager ikke, for som han siger, så er opskriften på succes nu engang hårdt arbejde.


En følelse af at kunne svæve
En guidet segway-tur foregår i Københavns indre by, hvor en hale på typisk 12 deltagere følger efter en guide, der via et tour-guide-system fortæller små anekdoter om Danmark, danskerne og kongehuset. Blandt andet. Og ud over anekdoterne oplever deltagerne også en fantastisk følelse af at kunne svæve, da segway’en udelukkende styres af kroppens bevægelser og dermed fungerer som en forlængelse af kroppen.

Der er en guide med på hver tur, og alle bærer hjelm. Guiden har en sender, og deltagerne har hver en modtager, hvor de kan høre, hvad guiden fortæller. Deltagerne kan skrue op eller ned på sin receiver, eller de kan helt slukke for den.

Tour-guide-system fra Monacor
Tour-guide-systemet er leveret af Monacor og er fra mærket IMG Stage Line. Det har fire sendere, så hver guide, der er af sted samtidig, har en frekvens at sende fra. Uffe Folkmann har tidligere haft et andet system fra en anden leverandør, men til trods for at det var væsentligt dyrere end det fra Monacor, var det ikke bedre.

- Tour-guide-systemet fungerer godt til det, vi laver. Vi har nogle udfordringer med rækkevidden i indre by, men det går an, siger Uffe Folkmann. Det handler simpelthen om radiofrekvenser og bygningstæthed og sådan noget, og det er ikke noget, Monacor kan gøre noget ved. De er ellers meget hjælpsomme, hvis vi har nogle forespørgsler, og de har gjort, hvad de kan. Men man skal nok have fat i en radiomontør eller lignende, hvis man vil have noget, hvor lydkvaliteten er endnu bedre, og jeg ved jo, at andre systemer har de samme udfordringer.


’… de er også meget teknisk stærke’

Uffe Folkmann er generelt rigtig godt tilfreds med samarbejdet med Monacor:

- Jamen, de er jo sindssygt velassorterede. De har alt. Og jeg kender dem fra min tid i musikbranchen og syntes, det var oplagt at bruge dem. De er også meget teknisk stærke, og så er de enormt flinke og rare.

Og lydsystemet får da også, trods anmærkninger for sendekvaliteten, rosende ord med på vejen:

- Det er superenkelt at betjene, hvilket er en stor fordel. Og så er det robust. Man drømmer ikke om, hvor mange af vores kunder, der taber deres receivere. Alle taber dem. Hele tiden. Men selv om receiverne er lavet af plastic går de ikke i stykker. Det er jeg ret imponeret over.

Og med de ord, runder vi samtalen af. Uffe Folkmann skal tilbage til sine tur-bookinger og resten af sin arbejdsdag. Klokken er 12.30, så han har ’kun’ syv timer tilbage før fyraften…

Læs mere om Go Segway her.

NYE PRODUKTER

TILBUD

KONTAKT

Spørg Monacor?

  Har du spørgsmål, ris eller ros, så kontakt os på 44 34 90 00, eller send os en mail.