Youtube logo
Menu

Disco tango à la carte

Minimér dit eget lager. Optimér alle processer. Og træk mest muligt på leverandøren inden for rimelighedens grænser. Giv desuden dine kunder en fornuftig rabat. Det er indehaver af DiscoWorld, Christian Høeghs, bedste råd til dem, der godt kunne tænke sig at prøve kræfter med dropshipping. Råd han selv følger dagligt i sit samarbejde med Monacor.

 

Christian Høegh har samarbejdet med Monacor længe. I 12-15 år, efter eget udsagn, og han ser ingen grund til at skifte leverandør:

 

- For det første er der ikke så mange, der har de ting, jeg står og skal bruge. For det andet arbejder de meget seriøst hos Monacor. Og for det tredje er vi helt enige om, hvordan samarbejdet skal foregå. Vi lægger vægt på mange af de samme ting – struktur og orden, for eksempel, fortæller Christian Høegh.

 


 
Formindsk lageret med dropshipping

Samarbejdet med Monacor er et såkaldt dropshipping-samarbejde; Kunderne bestiller deres varer på DiscoWorld.dk, og Christian Høegh sender derpå bestillingen videre til grossisten – i dette tilfælde Monacor. Monacor sørger så for at sende ordren videre til kunden.

 

- Det er ret smart, fortæller Christian Høegh. På denne måde kan jeg minimere mit eget lager og risikerer ikke at brænde inde med alle mulige mærkelige ting, som der måske ikke var så stor efterspørgsel efter alligevel.

 

Christian Høegh har dog også nogen lagerkapacitet selv. 1.000 m2 i forbindelse med butikken i Jyllinge, der også fungerer som showroom for privatkunderne. Her oplagrer han mindre ting fra sine leverandører, så han også selv har noget at sende direkte til kunderne. De større ting lader han dog Monacor om at håndtere:

 

- Jeg kan rigtig godt lide Monacors fragtpolitik. De har enhedspriser for hhv. små og store pakker, og så er der fri fragt, hvis man bestiller for et vist beløb. 5.000 kr., mener jeg. Det gør det meget overskueligt for mig.

 

Med ærlighed kommer man langt
- Mange af mine konkurrenter gør meget ud af selv at tage tingene hjem og ompakke dem, så deres kunder ikke skal opdage, at det er leverandøren, der står for det meste. Det betyder ikke så meget for mig. Jeg går ind for ærlighed, og er der nogle spørgsmål om for eksempel højttalerenheder og kabler, som Monacor er rigtig stærke i, så beder jeg mine kunder ringe direkte til Lars (Larsen, red.) derinde. De får sig så en snak, og kunden finder ud af præcis, hvad han skal bruge.

 

Det er der selvfølgelig også en risiko i, påpeger Christian Høegh. For det betyder, at kunden jo reelt bare kan finde sine varer et andet sted, frem for at bestille dem hos DiscoWorld.

 

- Men 9 ud af 10 gange bestiller de hos mig, siger Christian Høegh. Og jeg tror, det er fordi, de godt kan lide, at jeg er ærlig og fortæller dem, hvordan tingene hænger sammen. Samtidig slipper vi for at spilde hinandens tid – jeg behøver ikke lade som om, jeg ved en hel masse, som Monacor ved meget mere om, og kunden får, hvad han gerne vil have. Monacor er rigtig flinke til at hjælpe.

 

Tur/retur
Afslutningsvis roser Christian Høegh Monacors returpolitik:

 

- Jamen, den vinder de lidt ved. For der er aldrig nogen problemer, hvis jeg har bestilt noget, som en kunde af en eller anden grund ikke har villet have alligevel. Så tager de det tilbage uden brok, og der må jeg sige, at de adskiller sig fra konkurrenterne, der gerne trækker 30 procent af prisen eller lignende for at tage ’overflødige’ varer retur.

 

Christian Høegh har en baggrund i musikbranchen samt en uddannelse i datalogi, og i DiscoWorld får han muligheden for at kombinere de to ting. Butikken ligger i Jyllinge, og inklusive Christian Høegh, er der i alt fire fuldtidsmedarbejdere.

NYE PRODUKTER

TILBUD

KONTAKT

Spørg Monacor?

  Har du spørgsmål, ris eller ros, så kontakt os på 44 34 90 00, eller send os en mail.